摘抄

深情的艾老师
2020-05-25 看过

USA bruker Norge for å stå i veien for en altfor sterk ekspansjon av Israel ved å bygge opp en Palestine Authority, og for å svekke India ved å fremme Tamil Nadus uavhengiget i forhold til New Delhi ved å fremme et Tamil Eelam i Sri Lanka.

Hva har Gandhi og disse ni til felles? Uforenlighet med Norges utenrikspolitikk som alliert med UK og med USA, det voldeligste land i nyere tids historie. Tre USA-presidenter og åtte utenriksministre fikk derimot Nobelprisen. Gjennom prisutdelingen, og ikke-prisutdelingen, premierer Norge seg selv. Konklusjon: Globaliser Nobels fredspris.

Men talibanere diskriminerer mot kvinner? Sant, men det er stordebatt om dette i muslimske land på koransk grunnlag, og store endringer. Det de ikke liker, er innblanding utenfra, fra amerikanere og den slags, fra feminister, og spesielt fra amerikanske feminister.

Det er ikke bare at de ti bud er vektet negativt, med forbud, men også at hvert bud er ensidig, enten forbud eller påbud. Forbudet ledsages ikke av en norm om hva man burde gjøre, påbudet ledsages ikke av en norm om hva man burde unnlate å gjøre. Slik skapes folk med dålig samvittighet, redde for å ha gjort noe galt, mindre opptatt av entusiastisk å gjøre det riktige. Denne kristne etikken er ikke god nok. Den holder ikke for vår verden. Den må globaliseres, i likhet med Gud selv.

0 有用
0 没用